Nasz dzień powszedni...
Każdego dnia realizujemy program edukacji wczesnoszkolnej, który zawiera wszystkie treści nauczania zawarte w podstawie programowej i jest dostosowany do potrzeb i możliwości psychoedukacyjnych naszych uczniów. Inspirujemy dzieci do działania stosując nowatorskie metody i formy pracy m.in. metody stymulujące twórcze myślenie, metody pracy z grupą w oparciu o założenia "Pedagogiki zabawy". Zajęcia prowadzimy z całą klasą, w grupach, w małych zespołach i w formie pracy indywidualnej.
Dzieci korzystają z zajęć dodatkowych rozwijających zainteresowania oraz z zajęć wyrównawczych. W celu wspomagania prawidłowego rozwoju dziecka współpracujemy z logopedą, pedagogiem i psychologiem. Prowadzimy również zajęcia terapii pedagogicznej i terapii wg metody profesora Tomatisa.
Prace plastyczne naszych uczniów
Zdjęcie "A" - kolorowe motyle i kwiatki narysowane (zakodowane) na białej kartce w kratkę.
Zdjęcie "B" - kolorowe, papierowe kwiatki naklejone na kolorowych kartonach.
Zdjęcie "C" - kolorowe, papierowe kwiatki naklejone na zielone kartony, które wcześniej były pogniecione. Prace przypominają łąkę.
Zdjęcie "A" - dwa rzędy prac plastycznych przypominających postać kobiety - wiosny, kolorowanki zawierające drobne elementy - mandale. Nad tymi rysunkami znajduje się w jednym rzędzie prace przypominające motyle, których skrzydła wykonano z kolorowych pasków.
Zdjęcie "B" - kolorowy napis "Witaj wiosno" na niebieskim kartonie. Obok plakat przedstawiający zdjęcia najciekawszych miejsc w Łodzi, budynków, zabytków.
Zdjęcie "A" - na tle ściany wiszą prace uczniów - kolorowe ptaki z przyklejonymi kolorowymi piórami
Zdjęcie "B" - plakat autorstwa uczennicy klasy II a przedstawiający planety Układu Słonecznego
Zdjęcie "A" - namalowana na szkolnym korytarzu mapa Polski z nazwami wszystkich państw sąsiadujących
Zdjęcie "B"- namalowana mapa Łodzi z dołączonymi zdjęciami charakterystycznych miejsc dla poszczególnych dzielnic
Sprzęt sportowy, z którego korzystamy w czasie zajęć ruchowych
Miejsce zabaw i ćwiczeń ruchowych uczniów klas I-III. Na podłodze ustawiany jest sprzęt do ćwiczeń - pachołki z poprzeczkami, bramki z kolorową siatką. Przygotowane są również kije do hokeja i koła hula-hop.
Salka do terapii Tomatisa
Salka do pracy cichej, do prowadzenia zajęć terapii według metody Tomatisa. Ściany salki są wyciszone żółto-zieloną gąbką. Salka wyposażona jest w sprzęt do prowadzenia terapii - komputery, zestaw słuchawek oraz różnorodne pomoce dydaktyczne rozwijające i utrwalające umiejętności uczniów.
Pomoce dydaktyczne
Zdjęcie A - Instrumenty muzyczne wykorzystywane na lekcjach muzyki - kolorowe grzechotki, tamburyna, bębenki, pudełka akustyczne
Zdjęcie B - pomoce do nauki związanej z ważeniem - żółte wagi odważnikowe, za odważniki służą czerwone i niebieskie misie w trzech rozmiarach
Zdjęcie C - globusy służą do nauki o świecie
Zdjęcie D - szachy rozwijają zdolność logicznego myślenia
Zdjęcie górne - Teatrzyk kukiełkowy - stojak z kurtyną i pacynki przedstawiające zwierzęta
Zdjęcie dolne - Pomoce do nauki matematyki - kolorowe liczydła - koraliki, stacja pogodowa, pusy, puzzle matematyczne
Zdjęcie A - prace plastyczne dzieci - wiosenne kwiaty i teatrzyk kukiełkowy - stojak z kurtyną i pacynki, przedstawiające zwierzęta
Zdjęcie B - pomoce do nauki matematyki - kolorowe liczydła - koraliki, stacja pogodowa, pusy, puzzle matematyczne
Zdjęcie C - kolorowy alfabet przydatny do wprowadzania nowych literek oraz globusy