Innowacje
W roku szkolnym 2022/2023 realizowane są następujące innowacje pedagogiczne:
Zajęcia lekcyjne:
- Innowacja pedagogiczna o charakterze programowym pt. "Wykorzystanie treści edukacji europejskiej w edukacji wczesnoszkolnej” - pani Katarzyna Kieszek, klasa 3b
- Innowacja pedagogiczna dla klas 4-5 na lekcjach historii "Zeszyt myślograficzny" - pani Bernadeta Stradza
- Innowacja pedagogiczna o charakterze programowo-metodycznym w klasach 4, 5, 7 "Matematyka bliżej nas" – pani Aneta Białkowska
- Innowacja pedagogiczna o charakterze programowym w klasie 6b "Spacer po Łodzi z historią w tle" – pan Mateusz Opaliński
- Innowacja pedagogiczna o charakterze programowym "Wirtualna rzeczywistość w świecie chemii i fizyki" klasy 7, 8 – pani Paulina Bukato
- Innowacja pedagogiczna o charakterze organizacyjno-metodycznej "Czytanie jest cool" klasa 3a – pani Olga Staniewicz-Małachowska
Zajęcia pozalekcyjne:
- Innowacja pedagogiczna o charakterze programowym szkolnego koła zainteresowań ekologiczno – prozdrowotnego dla klas 4-7 "Koło Małego Badacza" - pani Dorota Matuszewska-Temech.
- Innowacja pedagogiczna o charakterze programowym szkolnego koła zainteresowań ekologiczno – prozdrowotnego dla klas 4-7 "Żyję zdrowo i ekologicznie" - pani Dorota Matuszewska-Temech
Koła biologiczne: "Żyje zdrowo i ekologicznie" oraz "Młodego Badacza" ukierunkowane są na rozwój zainteresowań poznawczych uczniów klas 4-7 oraz umiejętności obserwowania środowiska, zachodzących w nim zmian. Ze względu na znaczne zróżnicowanie indywidualnych uzdolnień i zainteresowań młodzieży, nauczanie zorganizowane w systemie klasowo-lekcyjnym nie zawsze jest w stanie optymalnie wykorzystać możliwości ucznia. Zawsze jest grupa uczniów, którym nie wystarcza wiedza zdobyta w czasie lekcji, takich, którzy mają głód wiedzy, własne pasje, potrzebę działania, czasem w wąskiej dziedzinie. Jedną z możliwości zaspokojenia takich potrzeb jest rozwijanie własnych zainteresowań w grupie mniejszej niż klasa, w ramach zajęć pozalekcyjnych takich jak koła biologiczne. Ich nadrzędnym celem jest rozwijanie i poszerzanie zainteresowań biologicznych wśród uczniów, którzy pogłębiają wiedzę biologiczną oraz kształcą postawy kreatywnych badaczy. Pogłębianie wiedzy biologicznej służy ogólnemu rozwojowi ucznia, daje możliwość rozbudzenia zainteresowań, kształtowania umiejętności samodzielnego myślenia, wyciągania logicznych wniosków i rozwiązywania postawionych problemów, a ponadto jest dobrą formą zabawy i kształtowania umiejętności społecznych.
- Innowacja pedagogiczna szkolnego koła zainteresowań "Koło Młodych Chemików" - pani Paulina Bukato
- Koło historyczne z elementami języka angielskiego dla uczniów klas 6 - pani Bernadeta Stradza
- Innowacja pedagogiczna szkolnego koła zainteresowań "Matematyka z ozobotem" klasy 4-5 pani Aneta Białkowska