Innowacje
W roku szkolnym 2024/2025 realizowane są następujące innowacje pedagogiczne:
Zajęcia lekcyjne:
- Innowacja pedagogiczna "Czytanie jest cool" - klasa II a, pani Olga Staniewicz-Małachowska
- Innowacja pedagogiczna "Zeszyt myślograficzny" - klasa V a, pani Bernadeta Stradza
- Innowacja pedagogiczna o charakterze programowo-metodycznym "Matematyka bliżej nas" - klasy IV, pani Aneta Białkowska
- Innowacja pedagogiczna "Wirtualna rzeczywistość w świecie chemii i fizyki" - klasy VII i VIII, pani Paulina Bukato
- Innowacja pedagogiczna "Myślę, więc jestem – bajki filozoficzne" - klasa VII b, pani Beata Borowiecka-Buczko
- Innowacja pedagogiczna "Spacer po Łodzi z historią w tle" - klasa VIII b, Mateusz Opalińsk
- Innowacja pedagogiczno-metodyczna "Lektura da się lubić" - klasy VII, Beata Borowiecka-Buczko
Innowacja pedagogiczna "Z emocjami za pan brat" - klasa II a, pani Olga Staniewicz-Małachowska
Zajęcia pozalekcyjne:
- Innowacja pedagogiczna szkolnego koła zainteresowań "Koło Młodych Chemików" - realizacja programu koła chemicznego ma pozwolić na wprowadzenie uczniów w rzeczywisty świat kryminalistyki – uczniowie klas VII, VIII, pani Paulina Bukato
- Innowacja pedagogiczna „Geografia regionalna problemowa” - pan Bartosz Kasiński
- Innowacja pedagogiczna o charakterze programowym szkolnego koła zainteresowań ekologiczno – prozdrowotnego dla klas 4-7 "Koło Małego Badacza" - pani Dorota Matuszewska-Temech.
- Innowacja pedagogiczna o charakterze programowym szkolnego koła zainteresowań ekologiczno – prozdrowotnego dla klas 4-7 "Żyję zdrowo i ekologicznie" - pani Dorota Matuszewska-Temech
Koła biologiczne: "Żyje zdrowo i ekologicznie" oraz "Młodego Badacza" ukierunkowane są na rozwój zainteresowań poznawczych uczniów klas 4-7 oraz umiejętności obserwowania środowiska, zachodzących w nim zmian. Ze względu na znaczne zróżnicowanie indywidualnych uzdolnień i zainteresowań młodzieży, nauczanie zorganizowane w systemie klasowo-lekcyjnym nie zawsze jest w stanie optymalnie wykorzystać możliwości ucznia. Zawsze jest grupa uczniów, którym nie wystarcza wiedza zdobyta w czasie lekcji, takich, którzy mają głód wiedzy, własne pasje, potrzebę działania, czasem w wąskiej dziedzinie. Jedną z możliwości zaspokojenia takich potrzeb jest rozwijanie własnych zainteresowań w grupie mniejszej niż klasa, w ramach zajęć pozalekcyjnych takich jak koła biologiczne. Ich nadrzędnym celem jest rozwijanie i poszerzanie zainteresowań biologicznych wśród uczniów, którzy pogłębiają wiedzę biologiczną oraz kształcą postawy kreatywnych badaczy. Pogłębianie wiedzy biologicznej służy ogólnemu rozwojowi ucznia, daje możliwość rozbudzenia zainteresowań, kształtowania umiejętności samodzielnego myślenia, wyciągania logicznych wniosków i rozwiązywania postawionych problemów, a ponadto jest dobrą formą zabawy i kształtowania umiejętności społecznych.