Innowacje
W roku szkolnym 2025/2026 realizowane są następujące innowacje pedagogiczne:
Zajęcia edukacyjne:
- Innowacja pedagogiczna "Czytanie jest cool" - klasa III a, pani Olga Staniewicz-Małachowska
- Innowacja pedagogiczna "Zeszyt myślograficzny" - klasa VI a, pani Bernadeta Stradza
- Innowacja pedagogiczna o charakterze programowo-metodycznym "Matematyka bliżej nas" - klasy V, pani Aneta Białkowska
- Innowacja pedagogiczna "Wirtualna rzeczywistość w świecie chemii i fizyki" - klasy VII i VIII, pani Paulina Bukato
- Innowacja pedagogiczna "Myślę, więc jestem – bajki filozoficzne" - klasa VIII b, pani Beata Borowiecka-Buczko
- Innowacja pedagogiczna "Spacer po Łodzi z historią w tle" - klasa IV b, pan Mateusz Opaliński
- Innowacja pedagogiczno-metodyczna "Lektura da się lubić" - klasy VII b, VIII, pani Beata Borowiecka-Buczko
- Innowacja pedagogiczna "Polska w jednym palcu" - klasa III a, pani Olga Staniewicz-Małachowska
- Innowacja pedagogiczna programowo-metodyczna "Zaczytani w Andersenie" - klasa I a, pani Monika Urbańczyk
- Innowacja pedagogiczna "Aktywne konwersacje w klasach dwujęzycznych" - klasa VII b i VIII c, pani Agnieszka Ungier
- Innowacja pedagogiczna "Chemiczne rozgrywki" - klasy VII i VIII, pani Paulina Bukato
Koła zainteresowań:
- Innowacja pedagogiczna "Geografia regionalna problemowa" - pan Bartosz Kasiński
- Innowacja pedagogiczna koła ekologiczno-prozdrowotnego "Żyję zdrowo i ekologicznie" - pani Dorota Matuszewska-Temech
Koła biologiczne: "Żyje zdrowo i ekologicznie" oraz "Młodego Badacza" ukierunkowane są na rozwój zainteresowań poznawczych uczniów klas 4-7 oraz umiejętności obserwowania środowiska, zachodzących w nim zmian. Ze względu na znaczne zróżnicowanie indywidualnych uzdolnień i zainteresowań młodzieży, nauczanie zorganizowane w systemie klasowo-lekcyjnym nie zawsze jest w stanie optymalnie wykorzystać możliwości ucznia. Zawsze jest grupa uczniów, którym nie wystarcza wiedza zdobyta w czasie lekcji, takich, którzy mają głód wiedzy, własne pasje, potrzebę działania, czasem w wąskiej dziedzinie. Jedną z możliwości zaspokojenia takich potrzeb jest rozwijanie własnych zainteresowań w grupie mniejszej niż klasa, w ramach zajęć pozalekcyjnych takich jak koła biologiczne. Ich nadrzędnym celem jest rozwijanie i poszerzanie zainteresowań biologicznych wśród uczniów, którzy pogłębiają wiedzę biologiczną oraz kształcą postawy kreatywnych badaczy. Pogłębianie wiedzy biologicznej służy ogólnemu rozwojowi ucznia, daje możliwość rozbudzenia zainteresowań, kształtowania umiejętności samodzielnego myślenia, wyciągania logicznych wniosków i rozwiązywania postawionych problemów, a ponadto jest dobrą formą zabawy i kształtowania umiejętności społecznych.

